CECILIE BAHNSEN

«Det er en gave at folk selv tolker stylingen».

Februar 2024

I 2023 fikk vår eier, Fischer Group, en av Skandinavias ledende leverandører av solskjerming og gardiner, et spennende oppdrag. Den anerkjente designeren Cecilie Bahnsen ville at vi skulle levere skreddersydde gardinløsninger til hennes studio, atelier og showroom som sømløst komplementerte og forsterket hennes unike merkevare.

 

Cecilie Bahnsen er en av Danmarks mest toneangivende designere og samarbeidet illustrerer hvor høyt vi setter listen hos Fischer og KvintBlendex.

Bli med inn i Cecilies univers og oppdag hvordan KvintBlendex og Fischers felles dedikasjon til håndverk, kvalitet og estetisk finesse bringer visjoner til live.

I TRÅD MED VERDEN

Det er vanskelig å holde fingrene unna de forlokkende designene og tekstilene man møter i Cecilie Bahnsens univers. Og siden vi selv brenner for det stofflige uttrykket, var det en sann glede å bidra med gardinene til klesdesignerens studio. 

 

ATALIER OG SHOWROOM

Når man kjører ut til lokalene i det litt gråmelerte industrikvartalet, er ikke taktil og fargerik de første ordene man tenker på. Men i første etasje i en av bygningens fløyer, åpner en liten dør seg inn til Cecilie Bahnsens verden av taktile kreasjoner, dekorasjoner og kollegaer. 

«Vi fant lokalene da vi skulle skyte SS20-kampanjen vår. Vi ble så begeistret for lokalene at vi i etterkant valgte å leie dem til vårt showroom og atelier. Studioet vårt er fordelt i to etasjer, hvor utstillingene våre ligger øverst på toppen under vakre hvelvede tak» forteller Birgitte Boye, Head of Marketing & PR for Cecilie Bahnsen, som vi snakket med da vi ankom hovedkvarteret deres på Østerbro.

 

«Cecilie tenker forbi klærne og inkorporerer DNA-et i hele sitt univers»

VENNER AV HUSET

Når man går gjennom merkevarens lokaler, skjønner man fort hvor mye personlighet detaljene utstråler. Ikke bare i Cecilies egne design, men i interiøret. Toppene og understellet til utstillingsdukkene, som bærer det ene antrekket mer fengslende enn det neste, er prydet av glasskunstneren Nina Nørgaard. Stålmøbler fra Magniberg står som kald kontrast til de ellers fargerike stoffene. Selv vannglassene er håndlaget av nevnte glasskunstner. Det er gjennomtenkt uten å virke overdrevet.

Om dette sier Birgitte: «Det er en stor del av Cecilie og merkevarens DNA. Cecilie tenker forbi klærne og inkorporerer DNA-et i hele sitt univers. Dette gjenspeiles i valget av møbler, vaser og glass, og til og med serveringsbrett». Hun fortsetter: «Cecilie har et øye for vakre detaljer. Spesielt når de er uanstrengte. Cecilie har over tid inkludert en rekke vakre design, skapt av venner av huset, og disse har blitt en fast del av innredningen.  Og det tar vi med ut i verden når vi for eksempel holder et show i Paris eller private avtaler i New York eller Tokyo».

MELLOM STEIN OG STOFFLIGHET

Det er tydelig at det her hersker et spill mellom det firkantede betongkledde rommet og det mer delikate og taktile som Cecilie Bahnsens design representerer. For eksempel pryder to prangende patchworkgardiner av resirkulerte materialer fra tidligere kolleksjoner kontorets entré og skaper en vegg av tekstiler som skjermer lageret deres. Det skaper en sanselig dynamikk, samtidig som det gir en ro som Fischer gjerne ville føre videre til de rommene hvor Cecilie og hennes team trengte det. 

Både i atmosfæren og i praten med kollegaene som var til stede, kunne man merke en avslappethet i lokalene. I en samtale med Birgitte kom hun inn på temaet everyday couture, som fanger essensen av merkevaren:

«Man skal kunne leve i klærne. Helst på en mandag enn den lørdagskvelden».

 

«Det er ikke én riktig måte å bære klærne på», sier hun og fortsetter: «det er essensielt for Cecilie å gi rom for personlige uttrykk, at hver kvinne bærer det på den måten som er riktig for henne. Vi har derfor hatt en lang rekke fotoshoots hvor Cecilies design på en naturlig måte har blitt blandet med modellenes egne garderober for å skape et naturlig uttrykk som viser hvordan vi i studioet bruker kolleksjonen i hverdagen.

Mange kampanjer har også inkludert teamet, hvor nettopp personlig styling også har vært i fokus. Det er en gave at folk selv tolker stylingen.»

 

Vi i Fischer kunne ikke vært mer enige. Da vi ankom med våre design, visste Cecilie også nøyaktig hvilke farger som ville leve uanstrengt med det eksisterende universet. Oppdelt i seksjoner skulle løsningene henholdsvis skjerme tre møterom, to kontoret og et avtalerom, hvor kunder så vel som gjester møter merkevaren på nært hold. Her ble det valgt løsninger som hver for seg reflekterte rommets estetiske og funksjonelle behov, fra topp til tå. Vi er stolte av å se hvordan våre gardiner har blitt tolket inne hos Cecilie Bahnsen.

Vil du bli kontaktet av en rådgiver?

Om du er privat eller profesjonell, vil vi alltid gjerne ta en uforpliktende prat om ditt prosjekt. Fyll ut skjemaet under og vi kommer tilbake til deg så snart som mulig. Ellers er du alltid velkommen til å ringe til oss på 2300 5150.